Начальнику Ірпінського ВП ГУНП в Київській області
_________________________
Заступника голови Департаменту юридичного забезпечення
ВСГО "Ассоціація зоозахисних організацій України"
Савченко З.Ф.
ЗАЯВА
У жовтні 2018 року до всеукраїнської спілки громадських організацій "Асоціація зоозахисних організацій України" (далі АЗОУ), що включає більше 40 членів - юридичних осіб (громадських організацій, статутною метою яких є захист тварин від жорстокого поводження) з 20 областей України, звернулась засновник ГО "Центр захисту тварин" Цимбалюк М.П. та волонтери - зоозахисники м. Ірпінь Київської області з проханням сприяти проведенню перевірки діяльності громадської організації "Центр захисту тварин ", зареєстрованої в м.Ірпінь, яка була на той момент юридичним членом АЗОУ. Головою ГО "Центр захисту тварин" була на той момент Мурга Ірина Василівна, яку обрали в 2015 р, і з 2017 року по грудень 2018 року вона поєднувала пост громадського діяча з посадою директора КП "« Служба захисту та лікування тварин », що створений Ірпінською міською радою. (Назви ГО І КП дуже схожі!).
Суть звернення активістів полягала в тому, що Ірина Мурга, будучи директором КП "Служба захисту та лікуваня тварин" і маючи бюджетне фінансування в 2017 році в розмірі 400 тисяч грн. і в 2018 році в розмірі 800 тисяч грн., не виконувала заходів міської "Програми регулювання чисельності тварин в м. Ірпінь" і зловживаючи службовим становищем, заволоділа шахрайским способом бюджетними коштами у розмірі 120 тисяч грн. під приводом стерілізації 68 беспритульних ірпіньських собак в м. Луцьк по договору с ГО "Порятунок читиролапих" (керівник Богдана Новарчук). А також Мурга, займаючи посаду директора КП, впродовж чотирьох років вела збір пожертвувань на лікування та стерилізацію тварин за допомогою інтернет-ресурсу, який належав ГО "Центр захисту тварин", навмисно змішуючи діяльність ГО та КП, щоб викликати плутанину в зборі благодійних коштів.
( дать ссылку на интернет ресурс)
Зі слів ірпінських актівістів Ірина Мурга з 2015 року постійно вела збір пожертвувань на особисту картку ПАТ КБ «Приватбанк» засновника ГО "Служба захисту тварин" Цимбалюк М.П. Цимбалюк, повідомила, що будучи зосновником організації і попереднім її керівником, добровільно надала Мурзі як новообраному голові ГО "Центр захисту тварин", свою картку для збору пожертвувать та не контролювала надходження та витрати. Збираючи гроші на картку Цимбалюк від імені голови ГО"Центр захисту тварин", Мурга не реєструвала зміну керівніх органів ГО у Міністерстві юстіції аж до 2017 року. Вона не збирала загальні збори членів ГО, порушуючи Статут організації і не звітувала членам організації про свою діяльність, кількість і трату зібраних пожертвувань. Таким чином Мурга ввела Цимбалюк М.П. в оману зловживаючи її довірою, і, не будучи фактично законним керівником або членом цієї оранізації, користувалася особистою карткою «Приватбанк» Цимбалюк М.П. для збору коштів та тратила їх на власний розсуд без узгодження з членами своєї організації.
У грудні 2018 року на вимогу Цимбалюк М.П. Мурга повернула їй картку "ПриватБанку", після чого стало відомо,що на неї надходили пожертвування в сумі 75 тисяч грн., які Мурга не внесла в декларацію про доходи і не надавала по ним публічної звітності.
Також І.Мурга неодноразово збирала грошові кошти на свою власну банківську карту ПАТ КБ «Приватбанк», номер якої вона опубліковала на сторінці ГО у Фейсбуці, при цьому не декларувала їх та не надавала по ним публічної звітності.
Мурга донині, не будучи членом ГО "Служба захисту тварин" с жовтня 2018 року, продовжує збирає пожертви на свою нову недавно зареєстровану ГО "Тварини в законі"", незаконно використовуючи інтернет-ресурс ГО "Центр захисту тварин", пароль від якого вона відмовилась передавати новому голові ГО"Служба захисту тварин" Прокопець Ніні і не надає звітності по збору і використанню пожертвувань.
Тривалий час І. Мурга користувалася безмежною довірою волонтерів, але відсутність прозорої звітності згодом викликала у жертводавців сумніви в цільовій витраті пожертв, які вони посилали як на особисту картку Мурги, так і давали гроші готівкою їй в руки.
Відповідно до ст.190 Кримінального кодексу України:
1. Заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою (шахрайство) карається штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк до двохсот сорока годин, або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років.
2. Шахрайство, вчинене повторно, або за попередньою змовою групою осіб, або таке, що завдало значної шкоди потерпілому, карається штрафом від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк від одного до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на строк до трьох років.
3. Шахрайство, вчинене у великих розмірах, або шляхом незаконних операцій з використанням електронно-обчислювальної техніки, карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років.
4. Шахрайство, вчинене в особливо великих розмірах або організованою групою, карається позбавленням волі на строк від п'яти до дванадцяти років з конфіскацією майна.
За період своєї роботи на посаді директора КП І. Мурга не здійснювала діяльність, передбачену "Програмою регулювання чисельності тварин у м. Ірпінь" ( далі "Програма"), що видно з офіційного фінансового звіту, розміщеного на сайті ІМР https://spending.gov.ua/ і з відповідей ІМР на інформаційні запити актівістів. Одним з основних завдань КП було регулювання чисельності безпритульних тварин в місті методом стерілізації. Волонтери постійно зверталися до Мурги з проханням надати їм можливість стерилізуати безпритульних тварин, на що вона відповідала, що немає бюджетних грошей на стерилізацію.
За 1 рік і 9 місяців роботи КП "Служба захисту та лікувння тварин" з бюджету міста було виділено на діяльність цього підприємства бюджетне фінансування в загальній сумі 1 млн. 200 тисяч грн. (У 2017 році - 400 тисяч і в 2018 році - 800 тисяч), які було витрачено, переважно, на закупівлі майна, оформлення земельної ділянки по вул. Покровська,1-щ та юридичні послуги, а не на заходи по скороченню чисельності беспритульних тварин в місті, як було заплановано "Програмою".
Директор КП"Служба захисту та лікування тварин" Ірина Мурга, зловживаючи владой та службовим становищем, перечислила на рахунок адвокатського об’єднання «“Адвокат”» Правозахисна група» (код ЄДРПОУ 40134503) договір № 01/05-2018 сумму - 45 тысяч грн. за надання юридичних послуг. На інформаційний запит зоозахисників про те, які саме юридичні послуги надавало адвокатське об’єднання «“Адвокат”» Правозахисна група» КП" "Служба захисту та ликування тварин" Ірпінська міська рада відповідь не надала, що викликає підозру в тому, что бюджетні кошти були привласнені начальником Комунального підприємства «Служба захисту та лікування тварин» Ірпінської міської ради Мургою І. В. і керівництвом адвокатського об’єднання «“Адвокат”» Правозахисна група» з відома ірпінської міської влади.
Перед своїм запланованим звільненням Мурга закупила за бюджетні кошти запчастини для автомобиля.
Ще одна трансакія по закупівлям для КП пройшла вже після звільнення Мурги, що підтверджує освоєння буджетних коштів групою осіб.
В 2019 році на січневій сесії ірпінської місцевої ради КП" Служба захисту та лікування тварин" було реорганізовано в підрозділ КП "Контроль благоустрою міста" під керівництвом Є. Алєксєєвої, яка звільнилася з цієї посади в березні 2019 року. Після реорганізації КП, директор КП"Служба захисту та лікування тварин" Мурга повинна була 28.12.2018 р. передати всю документацію, матеріально-технічну базу та закупівлі, проведенні нею в 2017- 2018 рр, на баланс КП" Контроль благоустрію міста" та звітувати за свою діяльність перед ІМР.
В січні 2019 року АЗОУ спільно з активістами організували два "круглих столи", куди запросили представників місцевої влади та колишнього директора КП"Служба захисту та лікування тварин" Ірину Мургу, вимагаючи від влади публичної звітності про витрати бюджетних коштів, звіту по діяльность, яка повинна відображатись в якісних та кількісних показниках та проведення аудиту реформируємого КП. Але вимоги громадськості були проігноровані як владою, так и Мургою. На всі наші інформаційні запити про витрату бюджетних коштів, виділених ІМР для КП "Служба захисту та лікування тварин" в 2017-2018 ГГ. ми отримали відповіді- відписки, що ІМР не є розпорядником цієї інформації, хоча в компетенції міськради вимагати від колишнього посадовця - директора КП І. Мурги звіт про витрату бюджетних коштів і провести аудит реформируємого підприємства.
Відмовлюючи волонтерам в оплаті стерілізаціїї безпритульних тварин в м.Ірпінь під приводом відсутності бюджетних коштів, Мурга підписала Договор №7 від 30.07.2018 р. на вилов собак з луцьким ГО "Порятунок чотиролапих" ( голова Богдана Новарчук, ЄДРПОУ 41973988 ) на загальну сумму 119 тис. 408 грн. Згідно з угодою між ГО "Порятунок чотиролапих" і КП "Сужба захисту та лікуваня тварин", Новарчук Б. відловила зі слів Мурги 68 беспритульних собак в м. ірпінь та відвезла їх в м. Луцьк за 400 км, де ГО"Порятунок чотиролапих" мало надати їм комплекс послуг, в який входили вилов, утримання на карантинному майданчику, їх транспортування в м. Луцьк, стерілізація, послеопераційна перетримка, обробка від паразитів, кліпсування ( чипування), щеплення від сказу, повернення на місце проживання в м. Ірпінь.
В той час, як всі найближчі до Ірпеня населенні пункти возять тварин на стерилізацію до ветеринарних клінік Ірпіня, економлячи на цьому бюджетні кошти, Мурга відправила 68 собак за 400 км до Луцька, пояснюючи відсутністістю умов для перетримки після стерілізації в Ірпені. Хочя на той час КП"Служба захисту та лікування тварин" мало огорожену теріторію на вул. Слов'янська, 1 з будівлєю і двома оборудованими вольерами, які можна було використовувати для почергової 5-7-денної перетримки простерилізованих тварин. Вартість стерілізації собак в державній ірпенській клиниці по вул. Київська, 63 ( з якою був договор у Мурги) составляла біля 500 грн., а пететримка на вул. Слов*янський була практично безкоштовною, в тей час, як по Договору з луцьким КП "Порятунок чотиролапих" комплекс послуг на 1 собаку составив 1756 грн., не враховуючи вартості послуг на транспортування тварин із Ірпеня в Луцьк и назад. Як можна побачити по транакціям собак із Ірпеня відвозили трьома ходками - у серпні, листопаді, грудні. На загальнодоступному доступному порталі https://spending.gov.ua - пошук по трансакціям, код КП (ЄДРПОУ платника) - 41076411 відображена фінансова діяльність КП"Служба захисту та лікування тварин", а саме на що були витрачені виділені КП міською радою бюджетні кошти на суму 800 тисяч грн https://spending.gov.ua/
Витраты за 2018 рік:
За 2018 рік (по 30 листопада) КП ( 41076411) використало (https://spending.gov.ua ) - 718 824 грн.
“Спецодяг” - 40 759грн.
“Обладнання для вiдлову тварин” - 44 192 грн.
“Засоби для транспортування та тимчасової перетримки тварин” - 40 964 грн.
“Пристрої для захоплення тварин” - 21 230 грн
“Комптехнiку та вiдеотехнiку” - 35 968 грн.
“Вiдеореєстратор ПАТРУЛЬ R-03 — 5 719 грн.
Юридичні послуг за 2018 рік на суму 45 тисяч грн.
За розробку проекту землеустрою було заплачено 19 000грн.
У лістопаді, перед звільненням КП купило у ФОПаще "Спецодяг" на суму 28 351грн. і та запчастин для автомобіля.
За останні три місяця 240 370грн.
Зарплатня за листопад — 24 931грн.
У зоозахисників є великий сумнів в тому, що безпритульних собак, дійсно, відловлювали і транспортували до Луцька і назад, так як волонтери, які доглядають за безпритульними тваринами, не помітили зникнення і появи собак, а також появи нових бірок певного кольору і номерів на вухах ірпінських собак, якіб свідчили про їх стерилізацію в Луцьку. Враховуючи, що Мурга і Новачук були знайомі і Мурга неодноразово їздила до Луцька переймати досвід у Новарчук, очевидна наявність сговору між ними при укладанні договору з метою привласнення бюджетних коштів під приводом стерилізації безпритульних ірпіньских собак. ( Петиція Мурги в підтримку протизаконої діяльності Новарчук https://e-dem.in.ua/lutsk/Petition/View ... oDSMx1mrAA )
Відео и фото доказів відлову и повернення собак Мурга пред'являти відмовляється і міськрада теж. Відмова міськради провести аудит і дізнатися, цільовим чи незаконним способом посадова особа - дирекор КП Мурга освоювала бюджетні кошти свідчить про те, що Мурга витрачала бюджетні гроші з відома і дозволу керівництва.
Таким чином дії Ірини Мурги на посаді директора КП"Служба захисту та лікування тварин" можно кваліфікувати по ст. 191 КК України.
Відповідно до ст.191 Кримінального кодексу України:
1. Привласнення чи розтрата чужого майна, яке було ввірене особі чи перебувало в її віданні, -
карається штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до чотирьох років, або позбавленням волі на строк до чотирьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.
2. Привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем -
карається обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, -
караються обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років або позбавленням волі на строк від трьох до восьми років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
4. Дії, передбачені частинами першою, другою або третьою цієї статті, якщо вони вчинені у великих розмірах, -
караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
5. Дії, передбачені частинами першою, другою, третьою або четвертою цієї статті, якщо вони вчинені в особливо великих розмірах або організованою групою, -
караються позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.
Незважаючи на те чи відловили і відвезли безпритульних собак з Ірпеня в Луцьк, або ж собак ніхто не відловлював і просто списували безконтрольно кошти - в діях І. Мурги і Б. Новарчук при веденні господарської діяльності ГО " Порятунок чотиролапих" разом з КП “Центр захисту та лікування тварин" з відлову, утримання, стерилізації собак порушується багато норм діючого українського законодавства.
ПОРУШЕННЯ ПРИ ВИЛОВI ТА УТРИМАННІ ТВАРИН.
Згідно з Законом України “Про ветеринарну медицину" у разі регулювання чисельності безпритульних тварин шляхом їх вилову та вивезення з території населеного пункту на стерілізвцію Виконавець послуг (ГО або КП) та Замовник (орган місцевого самоврядування) повинні дотримуватись наступного:
1.Виловлені на певній адміністративній території тварини для їх подальшого перевезення Виконавцем повинні мати ветеринарні документи, оформлені відповідно до законодавства України.
2.Замовник повинен мати карантинний майданчик на адміністративній території, де був здійснений вилов тварин для подальшого їх карантинування під наглядом державного ветеринарного лікаря, який здійснює кліничний огляд кожної тварини, щеплення від сказу, лабораторні дослідженя, протипаразитарні обробки, иднтифікацію, заповнює індівідуальні картки на кожну тварину.
3.Виконавець повинен мати карантинний майданчик на адміністративній території, де здійсненює згідно Договору комплекс ветеринарних послуг відловленим тваринам.
4.Після терміну карантинування Замовник і Виконавець повинні звертаєтися до Державної ветеринарної служби (або Держпродспоживслужби) для оформлення ветеринарних документів для перевезення виловлених безпритульних тварин.
5.Отримані від державної ветеринарної служби (Держпродспоживслужби) ветеринарні документи разом з товарно-транспортними накладними Відправник і Замовник повинні передати Перевізникові ( в данному випадку Виконавцю).
ЗАКОН УКРАЇНИ "ПРО ВЕТЕРИНАРНУ МЕДИЦИНУ"
Стаття 15. Державний ветеринарно-санітарний контроль та нагляд за переміщенням тварин
1. Державний ветеринарно-санітарний контроль та нагляд за тваринами, що переміщуються за межами потужностей (об'єктів), де вони утримувалися, здійснюється відповідними державними органами ветеринарної медицини.
2. Державні ветеринарні інспектори й офіційні ветеринарні лікарі контролюють дотримання вимог щодо ідентифікації, обігу та переміщення тварин, включаючи ветеринарні документи, які потрібні при переміщенні або транспортуванні тварин.
3. Система реєстрації тваринницьких потужностей (об'єктів), система ідентифікації тварин та порядок ведення обліку даних про переміщення тварин повинні давати можливість чітко ідентифікувати тварин і відстежувати потужності (об'єкти) їх походження, переміщення та обігу.
4. Завантаження, розвантаження або перевантаження тварин на транспортний засіб дозволяється тільки в тих місцях, які мають потужності, відповідні ветеринарно-санітарним заходам.
5. Оборот тварин, хворих хворобою, яка підлягає повідомленню, або щодо яких є підозра про захворювання таку хворобу, забороняється. Будь-які переміщення тварин можуть здійснюватися тільки з дозволу відповідного головного державного ветеринарного інспектора.
6. Переміщення неідентифікованих тварин або тварин без відповідних ідентифікаційних, ветеринарних та інших супровідних документів забороняється.
ДОКУМЕНТИ, НЕОБХІДНІ ПРИ ТРАНСПОРТУВАННІ ТВАРИН.
Стаття 32. Видача відповідних ветеринарних документів
2) ветеринарні документи: ветеринарні свідоцтва (для України - форми N 1, N 2)
3) ветеринарні довідки - при переміщенні в межах району.
Ветеринарні документи включають також ветеринарні картки та / або ветеринарно-санітарні паспорти на тварин.
7. Підставою для відмови у видачі та анулювання ветеринарних документів є:
1) недотримання ветеринарно-санітарних заходів, передбачених законодавством; ускладнення епізоотичної ситуації на відповідній території, потужності (об'єкті);
2) неможливість безпосереднього огляду об'єкта державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду;
3) відсутність документального підтвердження епізоотичного благополуччя місцевості походження та ветеринарно-санітарного стану об'єктів; відсутність необхідної ветеринарної обробки тварин, їх карантин, відповідних досліджень та / або експертного висновку.
Орган місцевого самоврядування повинен забезпечити наявність відповідного карантинного майданчика, на якому повинен працювати спеціаліст ветеринарної медицини та інші працівники, які будуть доглядати за тваринами на протязі 40 діб, доки їм будуть проведені всі необхідні кліничні, лабораторні дослідження, ветеринарні обробки від зовнішніх та внутрішніх паразитів та щеплення від сказу. І лише після оформлення відповідних документів на тварин та дозволу від Держпродспоживслужби на їх перевезення з однієї адміністративної території на іншу — ГО чи КП зможе перевезти тварин з м. Ирпень до м. Луцьк. На наш інформаційний запит органи місцевого самоврядуванні не надали інформацію що стосується наявності карантинного майданчика на адміністративній території м. Ірпінь, де проводили відлов тварин.
ГО "Порятунок чотиролапих" не має карантинного майданчика для утримання тварин на адміністративній території м. Луцьк. Про це повідомили волонтери з м. Нетішин, які їздили в Луцьк з метою забрати домашніх собак, відловлених Б. Новарчук в м.Нетішин і Слов*янськ у грудні 2018 року. Вони розповіли, що Новарчук без попередження відловила собак у Нетішині 4.11.2018 г, а волонтери приїхали за ними в Луцьк до Новарчку 5.11.2018 г. На цей час нетішинських собак у Новарчук не виявилося. З цієї нагоди вийшов телесюжет. Волонтери з Нетішина повідомили журналістам, що карантинної площадки або іншого місця для утримання собак, їх стерилізації, післяопераційного стаціонару у Новарчук немає.
(Посилання на цей телесюжет: https://p-p.com.ua/news/eks-dyrektor-kp ... ali-video/ ).
Кілька собак з Нетішина волонтери знайшли на вулицях міста Луцька, в тому числі була виявлена і домашня собака.
Зоозахисники Луцька постійно звинувачують Новарчук в тому, що вона відловлює собак по різних містах України і випускає їх по дорозі та на вулицях Луцька, чому є чимало підтверджень у луцьких волонтерів та зоозахисників.
Переміщення тварин без карантину та відповідних документів являється порушенням Закону, яке може привести до розповсююдження опасних захворювань, епізоотії та єпідемій.
ЗЛОЧИН ПРОТИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА.
Стаття 251 Кримінального кодексу України - Порушення ветеринарних правил
Порушення ветеринарних правил, що спричинило поширення епізоотії або інші тяжкі наслідки,
- карається штрафом від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до п'яти років, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк.
Покидання собак на призволяще в незнайомому місті відповідає поняттю "жорстоке поводження" (ст.1 Закону України “Про захст тварин від жорстокого поводження”), і за такі дії передбачена відповідальність згідно чинного законодавства.
ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ТРАНСПОРТУВАННЯ СОБАК.
В своєму інтервью телеканалу "Погляд" І.Мурга озвучила суперечливу інформацію, повідомивши, що 68 собак відправили трьома партіями по 8-10 собак в кожній. Якщо 68 поділити на три партії, то кількість собак в кожній партії буде близько 22 собак, а не 8 чи 10: https://p-p.com.ua/news/eks-dyrektor-kp ... ali-video/
Транспортування надвеликої кількості собак відбувалося в автомобилі, не облаштованному спеціально для транспортування такої кількості тварин. При транспортуванні ГО"Порятунок читиролапих" були порушені вимоги "Правил транспортування", що відповідає ст. 299 УК ( жорстоке поводження з тваринами).
Вилов собак ГО"Порятунок чотиролапих" всі три рази ( в серпні, листопаді і грудні 2018 року) навмисно проводився без свідків, без фото чи відеофіксації і без попереднього повідомлення зоозахисників, волонтерів та власників собак м. Ірпінь, тому в вилов з великою ймовірністю потрапили домашні собаки, яких господарі віпускали гуляти самостійно. Таким чином, ГО "Порятунок чотиролапих" та КП “Служба захисту та лікування тварин", намагаючись відловити якомога більше собак, щоб освоїти якомога більше бюджетних коштів, при вилові порушували право власності на тварину. У вилов попадали не тільки самці, які не народжують і тому не потребують стерілізації( і їх кастрація коштує дешевче, чем самиць), але й самки, частина з яких була вже простерилізована самими волонтерами за свій власний кошт, та за кошт інших зоозахисних організацій таких,ї як австрійська "4 лапи" та кошт мецената Ельшана Мехтієва. За собак, які не потребували стерилізації, теж були заплачені, а по суті, списані бюджетні кошти.
Відповідно до статті 180 ЦК України:
"Тварини є особливим об'єктом цивільних прав. На них поширюється правовий режим речі, крім випадків, встановлених законом".
А отже, надати власникам можливість знайти і забрати свою собаку на протязі двох місяців (а в цей час забезпечити відповідальне утримання тварин в належних умовах з забезпеченням доступу до їжі та води та з дотриманням ветеринарно-санітарних норм). Але ГО "Порятунок чотиролапих" та ГО "Центр захисту та ликування тварин" не мають належним чином облаштованих карантинних майданчиків для утримання тварин протягом двох місяців ні в м.Ірпінь, ні в м.Луцьк.
Також відповідно до ст.341 ЦК України особа, яка знайшла бездоглядну тварину негайно повідомити про це власника і повернути її. Якщо власник бездоглядної домашньої тварини або місце його перебування невідомі, особа, яка затримала тварину, зобов'язана протягом трьох днів заявити про це органові місцевого самоврядування, який вживає заходів щодо розшуку власника.
Але ні І.Мурга, ні Б.Новарчук не зверталися з відповідними повідомленнями про затримання бездоглядних тварин до Ірпінської міської ради.
До того ж у вилов попадали кож самці, які не народжують і тому не потребують стерілізації, та самки, частина які вже були стерилізовані самими волонтерами за свій власний кошт, та за кошт інших зоозахисних організацій, типа австрійської "4 лапи" та Ельшана Мехтієва. За собак, які не потребували стерилізації, теж були заплачені, а по суті, списані бюджетні кошти.
Відповідно до Закону України “Про захист тварин від жорстокого поводження”:
Стаття 24. Вилов та тимчасова ізоляція домашніх тварин.
Виловлені безпритульні домашні тварини протягом семи днів з дня їх вилову обов'язково утримуються на карантинних майданчиках служби або підприємства, що здійснює вилов, і можуть бути повернуті власникам із дозволу ветеринарної установи після пред'явлення реєстраційного посвідчення та оплати вартості витрат на вилов і утримання.
Виловлені бродячі домашні тварини протягом п'яти днів з дня їх вилову утримуються на карантинних майданчиках служби або підприємства, що здійснює вилов, і можуть бути передані спеціалізованим організаціям за їх бажанням для передачі їх у спеціалізовані притулки.
Якщо протягом двох місяців з моменту заявлення про затримання безпритульної тварини не буде виявлено її власника або він не заявить про своє право на неї, право власності на цю тварину переходить до особи, у якої вона була на утриманні та в користуванні.
Виловлені безпритульні домашні тварини протягом семи днів з дня їх вилову обов'язково утримуються на карантинних майданчиках служби або підприємства, що здійснює вилов, і можуть бути повернуті власникам із дозволу ветеринарної установи після пред'явлення реєстраційного посвідчення та оплати вартості витрат на вилов і утримання.
Виловлені бродячі домашні тварини протягом п'яти днів з дня їх вилову утримуються на карантинних майданчиках служби або підприємства, що здійснює вилов, і можуть бути передані спеціалізованим організаціям за їх бажанням для передачі їх у спеціалізовані притулки.
Якщо протягом двох місяців з моменту заявлення про затримання безпритульної тварини не буде виявлено її власника або він не заявить про своє право на неї, право власності на цю тварину переходить до особи, у якої вона була на утриманні та в користуванні.
Щоб розібратися, яким чином були освоєні бюджетні кошти і яка доля 68 собак, ВСГО “АЗОУ” з активістами провели своє розслідування і запросили в ІМР наступні документи, що повинні підтверджувати факт вилову собак в Ірпені, а також надати докази виконання комплексу ветеринарних послуг в Луцьку з поверненням собак на місце проживання в Ірпінь згідно з Договором між КП "Центр захисту та лікуваня тварин" і ГО "Порятунок чотиролапих", а саме:
1. Договір на вилов собак між КП "Центр захітсу та лікуваня тварин" та ГО "Порятунок чотиролапих".
2. Акти виконаних робіт з вилову собак в м. Ірпінь.
3. Докази факту вилову собак в м. Ірпінь (фото і відеофіксація всіх відловлених собак).
4. Адрес карантинного майданчика в м. Ірпінь, де виловлені собаки відповідно до Закону "Про ветеринарну медицину"
(Статья 35. Застосування профілактичного карантину тварин) та "Правил транпортування тварин" повинні були пройти 40-денний карантин перед відправкою в м. Луцьк і 30-денний карантин після їх повернення з Луцька назад до Ірпеня після проходження комплексу послуг, зазначених в Договорі з ГО "Порятунок чотиролапих ".
5. Індивідуальні картки на кожну собаку з описом статі, окрасу, породи, віку, розміру кожної відловленої собаки, а також результами обстеження їх державним ветеринарним фахівцем, який повинен надати свій висновок щодо стана здоров'я кожної собаки, а також внести в картку результати лабораторних досліджень.
6. Справки ( чи їх копії) про вакцінацію від сказа з індивідуальними номерами антирабічних вакцин.
7. Копії офіційних дозволів від державних ветеринарних лікарів Держподспоживслужби на транспортування собак з Ірпеня до Луцька і назад.
8. Список номерів бірок (і їх кольор), які повинні були прікріпити на вухи собакам під час стерилізації в Луцьку для їх ідентифікації.
9. Вказати електронну адресу сайту в електронній базі якого були зареєстровані ірпінські собаки чи інши засобичи джерела регістрації цих собак.
10. Акти прийома-передачи собак після доставки їх из Луцька в Ірпінь.
На наші інформаційні запити в ІМР ми не отримали інформації з приводу вилову собак, який здійснювала ГО "Порятунок чотіролапіх" на загальну суму 120 тисяч грн.
Ірина Мурга неодноразово була в Луцьку у Новарчук і знала про те, що у ГО "Порятунок чотиролапих" ( ЄДРПОУ 419 739 88 ) немає території, облаштованної згідно до вимог ветеринарного законодавства для карантину, стерилізації і післяопераційної перетримки тварин. І.Мурга уклала з Б.Новарчук Договор на комплекс послуг, усвідомлюючи, що Новарчук не зможе їх виконати і що вони обидві порушують чинне законодавство. Мурга також знала, що Богдана Новарчук на момент укладання Договору №7 від 30.07.2018 р. не мала ветеринарної ліцензії на здійснення діятельності по вилову та стерилізації собак. Перші 50 тисяч гривень КП, директором якого є І. Мурга заплатило громадській організації, головою якої є Б. Новарчук 10 серпня 2018 року (згідно із актом виконаних робіт за надані послуги 2 серпня). Але ліцензію на здійснення ветеринарної діяльності ГО Новарчук "Порятунок чотірілапіх" отримало вже після вилову - 28 серпня 2018 р.
На момент співпраці Мурги з Новарчук на останню було відкрито кримінальне провадження № 420 18 03 10 10 00 00 78 від 19.07.2017 р. по ст. 364 ( ч.1) УК ( Зловживання владою або службовим становищем).
Потім Новарчук ще двічі забирала собак в Ірпені - в жовтні і листопад 2018 р. За надані послуги з вилову собак, стерилізації, післяопераційної перетримки і вакцинації ірпінське КП "Служба захисту та лікуваня тварин" заплатило луцькому ГО "Порятунок чотіролапіх": у вересні - 40 388грн .; в жовтні - 29 852грн .
Ірина Мурга і ІМР відмовилися надати інформацію про долю собак, виловлених в Ірпені і відправлених до Луцька, що дає підстави вважати, що тварин було вбито, за що передбачена відповідальність ч.3 ст.299 КК України
Ірпіньські актівісти подали на І. Мургу відповідну Заяву в Київсько- святошинську прокуратуру.
За результатами розгляду Заяви Ірпінськім відділом Києво-святошинської місцевої прокуратури 13.03.2019 р. внесені відомості до ЄРДР за № 420 191 112 000 001 62 по ст. 191 ч.1 ККУ.
У зв'язку з вищевикладеним прошу взяти під особистий контроль розслідування кримінального провадження № 420 191 112 000 001 62 щодо спільної протизаконної діяльності І. Мурги та Б. Новарчук з метою вчасного, всебічного і повного виявлення вказаних фактів порушень і встановлення причетності до їх дій посадових осіб міської ради Ірпеня.